Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Sochaczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.pupsochaczew.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 29 listopada 2012 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 8 maja 2024r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów.;
  • część zdjęć, grafik oraz załączników jest pozbawiona opisu alternatywnego

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 18 września 2020 roku.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Pani Marleny Dębickiej — mailowo m.debicka@sochaczew.praca.gov.pl lub telefonicznie (46) 862-24-24 wew. 238.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Sochaczewie prowadzi wejście od ulicy Janusza Kusocińskiego. Wejście do budynku Urzędu posiada jeden stopień oraz podjazd odpowiedni dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem głównym znajduje się dzwonek przywoławczy, z którego w razie potrzeby może skorzystać osoba z niepełnosprawnościami w celu wezwania pomocy pracownika Urzędu. Budynek będący siedzibą Urzędu jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Punkt informacyjny jest po prawej stronie od wejścia. W budynku nie ma wyznaczonych obszarów kontroli.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Budynek Urzędu Pracy wyposażony jest w windę oraz szerokie korytarze, dzięki czemu osoby korzystające z wózków inwalidzkich mają zapewniony dostęp do większości pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach. Na parterze dostępna jest toaleta dla niepełnosprawnych. Schody w budynku nie są wyposażone w pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Na schodach zamontowane są poręcze

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

  • W budynku na parterze jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • W budynku są oznaczenia kontrastowe
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • W budynku nie ma systemu informacji głosowej,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a,
  • W budynku częściowo nie ma druku (napisów i piktogramów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących,

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo wstępu do budynku Urzędu wraz z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego lub psa przewodnika w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego lub przewodnika i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba z niepełnosprawnością jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Sochaczewie

  • PUP Sochaczew nie zapewnia stałej dostępności tłumacza języka migowego na miejscu w siedzibie PUP Sochaczew
  • PUP Sochaczew informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. nr 209 poz. 1243) na warunkach i zasadach określonych ustawą zapewnia osobom uprawnionym (doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) obsługę osób uprawnionych w kontaktach mających na celu załatwienie sprawy takiej osoby, możliwość swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się oraz korzystania przez osoby uprawnione w trakcie komunikacji z pomocy wskazanej przez nią osoby przybranej. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy osoba uprawniona chcąca skorzystać z wybranej przez siebie formy komunikowania się polegającej na skorzystaniu z usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM), tłumacza systemu językowo-migowego (SJM) lub sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN), jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z takiego świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno mieć formę pisemną, złożoną w sekretariacie Urzędu lub przekazaną Kierownikowi właściwego dla sprawy Działu Urzędu. Sytuacje nagłe będą rozpatrywane indywidualnie i niezwłocznie. Wszystkie czynności i usługi świadczone przez Powiatowy Urząd Pracy w Sochaczewie na rzecz osób uprawnionych są bezpłatne.

Kontakt w zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej: